söndag 15 mars 2015

Full produktion

Hej Vänner,

Hoppas att allt är bra med er alla. Här duggar inte inläggen tätt. Håller mest till på Insta nu förtiden. Men efter en lugn och mysig helg ute på landet, med tid för att göra ingenting, kom lusten att blogga lite igen smygande......

Sista helgen i mars ska jag som vanligt åka ner till gulliga Violan och delta i den årliga påskmarknaden. Så till den har jag producerat påskägg.......


Inte så många vita i år utan med lite mer färg......




Jag har dekorerat dem med blommor och vackra fjädrar.....

 
 
Och så lite "gamla" bibel-och notpapper....
 
 


En mycket vilsam sysselsättning som tar tid då jag handmålar alla ägg först....


Och några ljusa har det allt blivit också....


Ha nu en mysig söndag i det vackra vädret. Sköt om er

Kram

13 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Nu missade du precis mitt nya inlägg, hihi...men oj så himla fina ägg du gjort !! Gillar alla av dom ;) så duktig du är!...du får nog alla sålda ;)...ha en fin vår vecka nu...
Kram bia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina, jag tror som Bia att du kommer sälja alla. Och det är ju snart påsk, kollade nyss på helgerna före och det var inte många.
Ha en fin solig dag
Kramar/AM

Unknown sa...

Gillar att du gör lite färgade ägg åxå och inte bara vitt-vitt-vitt!!

Verkligen poppis med dessa dekorerade ägg. Jag har ännu inte gjort nåt ägg alls.... kanske för att jag ej säljer nåt till påsk eller våren.
Men fina o ge bort en gåva i och dom är ju inte "påskiga" heller.

Ha de gott och lycka till på påskmarknaden.
Kram Lotta

Loppisälskare sa...

Jättefina ägg och mycket inspirerande. Har nog kvar sedan förra året, men det är ju så kul att göra dem. Målar du med chalk paint? Vackert med matt yta.
Jag tror också de går åt som smör i solsken...
Kram / RosMarie

Gamla Posthuset sa...

Vilka charmanta ägg du har skapat!
De får du sålt bums!

Trevlig afton!
Kramen/Ina

Hanna sa...

så fina ägg!
Ha en bra kväll.
Hanna

Hannis sa...

Ljuvliga!
Du gör så fina saker.
Kan tänka mig att dom kommer att glädja någon på marknaden.
Det är speciellt att ha dom där sakerna som är skapade av någon.
Ingen massproduktion=))

Kram och soliga dagar// Hannis

Unknown sa...

Alltid så mkt vackert skapande!!! KRAM

Änglarum sa...

Hej hej!ja det var ett tag sedan ..underbart fina ägg så våriga,jag gillar påsken även om den är så kort..det är nog blandning av ljus och vårliga ting.Må så gott<3 kramiz Jessica

Anonym sa...

Wooo så söta ägg ♡ ....

Fröken Tindra sa...

Jättefina ägg! Hoppas att försäljningen går bra när det är dags.
Kram!

Anna sa...

Så jättesöta och vårfräscha! Det kommer bara vissla till så är de slut!:)
Kram Anna

House and Garden by Bia sa...

Glad påsk helg !!!
Kramis bia